- Necessiten un món estructurat i predicible en el qual siga possible anticipar allò que succedeix.
- Utilitza senyals clares. No empres amb excés el llenguatge. Usa gestos evidents que a que et pugan entendre.
- Evita, sobretot al principi, els ambients caòtics, excessivament complexes i hiperestimulants.
- Dirigix-me, no esperes a les meues iniciatives per establir interaccions. Intenta que estes sigan clares, contingents i comprensibles per a mi.
- No confies masa en el meu aspecte. Puc ser deficient sense paréixer-ho. Avalua objectivament les meues capacitats i actuan amb conseqüència.
- És fonamental que em proporciones medis per comunicar-me. Poden ser moviments, gestos, signes i no necessàriament paraules.
- Per tractar d´ensenyar-me o avaluar-me has de ser capaç primerament de compartir el plaer amb mi. Puc jugar i compartir el plaer amb altres persones.
- Mostreu-me tot allò que es puga el sentit de això que em demanes.
- Proporciona a la meua conducta conseqüències contingents i clares.
- No respectes la meua solitud. Procura atraure'm amb suavitat a les interaccions amb les persones i ajudar-me amb participar amb elles.
- No em dones sempre les mateixes tasques ni m' obligues a fer les mateixes activitats. El autista sóc jo, no tu.
- Les meues alteracions de conducta no són contra ti. Ja tinc un problema d´intencions no penses que també tinc males intencions,
- Per ajudar-me, has d´analitzar cuidadosament les meues motivacions espontàneas.
- Les coses que faig no són absurdes, encara que paregan innecessàries. No n´hi ha desemvolupaments absudes, si no professionals poc competents. Intenta comprendre les meues conductes inclús les mes estranges.
- Enfoca l´educament i tractament en termes positius.
Formació i materials relacionats amb els alumnes amb el Trastorn del Espectre Autista
domingo, 31 de julio de 2016
Què ens demanaria un Autista? Per Angel Riviere
Us deixe algunes de les instruccions que una persona amb TEA pot demanar als seus familiar, cuidadors o professors per què li siga millor les interraccions socials, comunicatives i entenguen el món que els envolta.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario